HAKiKATi MUHAMMEDiYE Ezani Nerde??
Bilindigi gibi Yüce ALLAH
Azze ve Celle bizlere verdigi Kutsal Emanetlerde daima bir Ögüt almak vardir
Zer Aleminde FURKAN fakat Bizim Alemimizde KURAN deriz ve buna iMAN ederiz
MüSLüMANLiK Görevimiz, öyle bir inanc empoze ediliyorki sanki CENABi-HAKK Bu
Dünya“yi bize HARAM Kilmis ve Dünya Alemine zuhur ettigimizde sanki bizi
yaratan Yüce ALLAH Celle Celaluhu degilde DiN Hocalari olmus gibi HURAFE ve
RiYAKAR Fetva ile bize iSLAM ile alakasi olmayan ve 1400.Yildir daha ORUC Nasil
tutulur yada NAMAZ Nasil kilinir Tartismasina dahi cözüm bulamadik ve malesef
DiYANET Kurumu acaba Uyuyormu diye sormak lazim yada HAKiKATi Anlatmaya SiYASET
Liderlerinde“mi cekiniyor malesef ne KURAN“i anlariyoruz nede iLMi arastirma icinde
BiLiMSEL Deneyler yapiyoruz tipki CAHiLiYE Dönemindeki gibi Cahiliz, hepimizi
daima KURAN“dan uzak tutan Öcü gibi gösterilen ALLAH Celle Celaluhu seni carpar
sen KURAN“i sevab icin Oku sakin TüRKCE Okuma ARABCA Oku bak sonra Kafayi
yersin diyen SATILMIS ve KUKLA DiN Adamlari malesef SiYASi rantcilik yüzünden
ve cikarlari Toplumu OY Sevdasi ile resmen KURAN“i satmislardir hele bide DERiN
DEVLET Hirsizlari varken O ÜLKEDE asla Gercek iBADET ve KURAN Anlayisi gelmez
ve KURAN“da Yüce ALLAH Azze ve Celle bunlari güzel Tarif eder bizlere (Dîni (MENFAT icin) yalanlayanı gördün mü?Oysa
Yetimi itip kakan işte odur.Ve miskini (yoksulu, çalışmaya gücü olmayanı)
doyurmaya teşvik etmez.İşte o (iKi Yüzlü Riyakarlara) Namaz kılanlara yazıklar
olsun.Onlar ki, namazlarından gâfil olanlardır. Onlar riya yapanlardır (gösteriş
için yapanlardır). Ve mâûna (zekâta ve yardımlaşmaya) mani olurlar
(VERGiPERESTCiLER).(Maun Suresi 107/Ayet.1-7), albuki DiN Yolunda
asla SiYASET ile bi alakasi yoktur ALLAH Azze ve Celle Yolunda AdiL olmak
Toplumun durumlarini anlamak gözetlemek ve Koltuk sevdasi icin ZENGiNi ZENGiN
etmek ama FAKiRi“de FAKiR etmek durmadan sirtindan vurmak diye KURAN“da asla
öyle bi Hüküm Yoktur malesef Zorlayarak birileri COBAN gibi bu TOPLUMU gütmek
istiyor ama KURAN“da hic kimse bir DiN Yoluna sokulamaz ve Zorlanamaz Kurali
vardir "Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden
ayrılmıştır. O halde kim Tâğutu (PUTPERESTCiLiK SiYASETi) reddedip ALLAH'a inanırsa, kopmayan sağlam
kulpa yapışmıştır. ALLAH Azze ve Celle
işitir ve bilir." (Bakara Sûresi, 256.
Âyet) Umarim bu Ayet hepimize bir ders olur ve Cahiliye yada UZAKDOGU Hurafe
Hindistan ve Budizim inanclari ile HAKiKAT Yolundan sapmayiz, simdi gelelim
Bizlere 1400.Yildir iSLAM Ülkelerinde EMMEVi ve MERVANi Ezan Sistemi nasil
Yerlesdigine bilindigi gibi EZAN-ı MUHAMMEDi'yi ilk kez okuyan kişi
Hz.Bilâl-i Habeşî a.s“dir (581-641) ayrica Müezzin“dir yani Pirlik Ünvani
almistir hem sesi gür ve güzeldi bu yüzden Hz.MUHAMMED MUSTAFA s.a.v Efendimiz
EZANI sadece Güzel Sesliler Okusun diye Hadis aciklamasi vardir Ebû Hüreyre radıyallahu anh, Resûlullah sallallahu
aleyhi ve sellem’i:“Allah, güzel sesli bir peygamberin,
Kur’an’ı tegannî ile yüksek sesle okumasından hoşnut olduğu kadar hiçbir şeyden
hoşnut olmamıştır” buyururken
işittim, demiştir.(Buhârî, Fezâilü’l-Kur’ân 19; Tevhîd 32; Müslim, Müsâfirîn
232-234. Ayrıca bk. Ebû Dâvud, Vitr 20; Tirmizî, Fezâilü’l-Kur’ân 17; Nesâî,
İftitâh 83)
Abdullah İbn Abbas (r.a.)'dan
nakledildiğine göre, Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Size en güzel sesli olan müezzinlik
yapsın, en bilginleriniz de imamlık yapsın"( Ebû Davûd, “Salat” 60; İbn Mâce, “Ezan” 5; Abdürrezzak,
Musannef, l, 487; Beyhakî, Sünenü'l-kübra, l, 426.)
Ezan okuyana Müezzin, ezan okunan yere
Mi’zene, ezan okumaya da Te’zin denir.Bilindiği gibi Ezan, Müslümanlara beş defa
(SALAT) yani türkcelesmis NAMAZ vaktini bildirmektedir. Dünyanın her tarafında
müminlerin bulunduğunu ve Namaz (SALAT) vakitlerinin her bölgede ayrı
zamanlarda girdiğini düşünürsek; yeryüzünde Ezansız geçen bir ânın bile
olmadığını görürüz, bu bize KURAN“da su Ayeti aciklar (Allah O'dur ki yedi göğü ve yerden de onlar kadarını yarattı. Emir
bunlar arasında iner ki Allah'ın her şeye kâdir olduğunu ve Allah'ın
bilgisinin, her şeyi kuşattığını bilesiniz...Elmali
Hamdi Yazir Meali 65 / TALÂK Suresi Ayet.12)
Ezanda Lailahe
illallah ve Muhamedun Resülullah şehadetleri
okuduktan sonra insanın "eşhedu
enne cennete hekkun vennare hekkon ve ennellahe yeb'esu men fillkubur"
demesi müstehap olduğu rivayetlerde zikrolunmuştur..buyurmuştur (Seyyid
Muhammed Bakir Sadir a.s)
Biz Topluma daima Medyalarda duyariz Şii mezhebin
Sapkin oldugunu ama bu sefer EZBER Bozulacak hemde ben üzerine gidecegim bu
Olaylarin bakalim bu sefer kac kisi cikacak ve bu Hurafe düzeni ile daha 75
Milyon Türk Toplumu nasil Uyutacaklar merak ediyorum.
GERCEK EZAN VE ANLAMI:
Allahu Ekber (dört defa) Allah vasfedilmeyecek kadar büyüktür.Eşhedu enla
ilahe illallah (iki defa) Allah’tan başka ilah olmadığına şahadet ederim.Eşhedu
enne Muhammeden Resulullah (iki defa) Şahadet ederim ki Muhammed (saa) Allah’ın
Resulüdür.Eşhedu enne Aliyyen Veliyullah (iki defa) Şahadet ederim ki Ali
Allah’ın velisidir.Heyye Ele’s saleh (iki defa)
Namaza koşun.Heyye ele’l Felah (iki defa) Kurtuluşa koşun.Heyye Ela Hayril Amel (iki defa)Amellerin hayırlısına koşun.Allahu Ekber (iki defa)Allah vasfedilmeyecek kadar büyüktür.La ilahe illallah (iki defa)Allah’tan başka ilah yoktur.
Namaza koşun.Heyye ele’l Felah (iki defa) Kurtuluşa koşun.Heyye Ela Hayril Amel (iki defa)Amellerin hayırlısına koşun.Allahu Ekber (iki defa)Allah vasfedilmeyecek kadar büyüktür.La ilahe illallah (iki defa)Allah’tan başka ilah yoktur.
Ehlibeyt rivayetleri.Gercekten Hadis
metinlerinde Hz.Muhammed Mustafa (s.a.v) risaletine şehadet getirme esnasında
Hz.Ali’nin (r.a) velayetine de şehadet getirmeyi vurgulayan gercek rivayetlere
rastlamaktayız.Birçok Ehlisünnet Aliminin “Esselatu Hayru’n Mine’n Nevm”
cümlesinin ezandan olmadığını ve bunun ikinci Halifenin Hz.Ömer r.a icatlarından
olduğunu belirttiklerini hatırlatmak gerekir, fakat Mehzep Malik’ten
nakledildiği üzere müezzin sabah Namazına kaldırmak için Ömer b. Hattab’ın
yanına gelir ve Hz.Ömer’in uykuda olduğunu görünce şöyle der: Esselatu Hayru’n
Mine’n Nevm (namaz uykudan daha hayırlıdır). Ömer de ona bu cümleyi ezana
yerleştirmesi emrini verir. (Malik,
Muvatta, c. 1, s. 210, Mevguu’l İslam)
SONRADAN Degistirilmis EZAN ve ANLAMI: Allah-u
Ekber Allah-u Ekber Allah-u Ekber Allah-u Ekber Eşhedu en lâ ilâhe illallah
Eşhedu en lâ ilâhe illallah Eşhedu enne Muhammeden Resulullah Eşhedu enne
Muhammeden Resulullah Hayya ale’s salâh Hayya ale’s salâh Hayya ale’l felâh
Hayya ale’l felâh Hayya ale hayri’l amel Hayya ale hayri’l amel Allah-u Ekber
Allah-u Ekber La ilâhe illâllah La ilâhe illâllah (Saduk, Men la Yehzeruhu’l
Fakih, İntişaratı camiayı Muderrisin, Kum, 1413 h.k.)
ANLAMI:Allah (her şeyden ve herkesten)
en büyüktür.. Allah’tan başka ilah olmadığına şehadet ederim. Hz. Muhammedin
Allah’ın Resulu olduğuna şehadet ederim. Haydi namaza (koşun). Haydi kurtuluşa
(gelin). Allah en büyüktür. Allah’tan başka ilah yoktur.
“Aliyen veliyullah”
cümlesi Ezanın bir cüz’ü müdür değil midir 1400.Yildir halen tartisilan fakat
EHLiBEYT Kavramini söküp atan EMMEVi ve MUAViYE Sistemin amaci belli idi gercek
ALLAH Celle Celaluhu yolundaki NUR“u Söndürmek ama peki 2013 Yilindaki DiYANET
Kurumlari bu Olaya neden el atmiyor veya cekindikleri nedir herkes bir araya
gelmeli ve HAKiKATi-MUHAMMEDiYE Ezanini cözmeli ve Topluma Güzel Sesli EZANI
Okuyabilen iMAMLARi cikartmali, malesef Türkiye“de EZAN Hoparlör ile dinletilmektedir
zaten Okuyan iMAMLARiN Ne güzel Sesi var nede Huzur veren bi Boyutu var sanki
basina Silah dayatilmis sekilde zorla ses cikiyor T.C Diyanet Kadrolarinda
iMAMLiK Vazfi olan ve bosuna Devletin kasasinda Maas alanlar var HOPARLöR“den
degilde CANLI Ezan Okunmasini Herkes arzuluyor T.C Basbakani Sayin RECEP TAYYiP
ERDOGAN bu Olaya el atmasini Cani gönülden istiyorum, biliyorumki ALLAH Azze ve
Celle yolunda iMAMLAR Ücret almadan NAMAZ Kildirir ve EZAN Okurlar Sözde iSLAM
Yolunda Ücret almak Yoktur degilmi yanlismi hatirliyorum KURAN“da Ayet var “Buna
(TEBLiGE) karşılık sizden hiçbir ücret istemiyorum. Benim ücretim ancak
âlemlerin Rabbi olan Allah’a aittir.(Diyanet İşleri Meali (ŞUARÂ Suresi Ayet.109 )
Dolayısıyla burada GERCEK EZANI
Aciklayan bu sayısız Kaynaklardan
sadece birkaçına işaret ediyoruz HERKESE GüNAYDiN Uyku ne Belali biseymis degilmi....: (1) Tefsir-i Taberî, c.6, s.186.
(2) Cesass, Ahkâm'ul-Kur'ân, c.2, s.542. (3) Tefsir-i Beyzavî,
c.1, s.345. (4) ed-Dürr'ül-Men-sûr, c.2, s.293 ..(Kenzül Ummal, Kitab“us-Salat c.4, s.266..(Taberani)...(Sünen-i Beyhaki, c.l, s.424-425)..(Muvatta-i Malik bin Enes, c.l, s.93)..(Mebadi-ül Fikh-il Islam, S.38)...(Musennef-u Abdirrezzak, C1, S.460-464)..(Cevahir-ül Ahbar-i Vel-Asar Es-Sadi, C2, S191-192)..(Mecme-üz Zevaid, C.1, S.330)..(Hadis 5504-5567-5568)..(Serh-u Tecrid (Kucci) imamet bahsi, S.484)..(Kenzül irfan, C.2, S.158)...(Es-Siret-ül Halebiyye, C.2, S.105)..(El-MuHalla, C.3, S.160)..(Sad-us Sudd, S.100)..(En Necm-r Raiq, C.1, S.275)..(Mekatil-üt Talibiyyin (Ebufarac isfanahi), S.446)..(Ravz-ün Nazir, C.2, S.42)..(Mizan-ül itidal (Zehebi), C.1, S.139)..(Kenz'ül-Ummal, Kitab'us-Salât, c.4, s.270)...(Delâil'us-Sıdk, c.3, ikinci bölüm, s.97)...(Lisan-ül Mizan (Askalani), C.1, S.268)...(Neyl-ül Evtar (Sevkani), C.2, S.32)..(El-ilmam-u Bil-Alam Fima Ceret Bih-il Ahkam (ibni Kasim en.Nüveyri), C.4, S.24-32-40-41.)...(Cevahirul Ahbari Vel-Asar, C.2, S.192)
sadece birkaçına işaret ediyoruz HERKESE GüNAYDiN Uyku ne Belali biseymis degilmi....: (1) Tefsir-i Taberî, c.6, s.186.
(2) Cesass, Ahkâm'ul-Kur'ân, c.2, s.542. (3) Tefsir-i Beyzavî,
c.1, s.345. (4) ed-Dürr'ül-Men-sûr, c.2, s.293 ..(Kenzül Ummal, Kitab“us-Salat c.4, s.266..(Taberani)...(Sünen-i Beyhaki, c.l, s.424-425)..(Muvatta-i Malik bin Enes, c.l, s.93)..(Mebadi-ül Fikh-il Islam, S.38)...(Musennef-u Abdirrezzak, C1, S.460-464)..(Cevahir-ül Ahbar-i Vel-Asar Es-Sadi, C2, S191-192)..(Mecme-üz Zevaid, C.1, S.330)..(Hadis 5504-5567-5568)..(Serh-u Tecrid (Kucci) imamet bahsi, S.484)..(Kenzül irfan, C.2, S.158)...(Es-Siret-ül Halebiyye, C.2, S.105)..(El-MuHalla, C.3, S.160)..(Sad-us Sudd, S.100)..(En Necm-r Raiq, C.1, S.275)..(Mekatil-üt Talibiyyin (Ebufarac isfanahi), S.446)..(Ravz-ün Nazir, C.2, S.42)..(Mizan-ül itidal (Zehebi), C.1, S.139)..(Kenz'ül-Ummal, Kitab'us-Salât, c.4, s.270)...(Delâil'us-Sıdk, c.3, ikinci bölüm, s.97)...(Lisan-ül Mizan (Askalani), C.1, S.268)...(Neyl-ül Evtar (Sevkani), C.2, S.32)..(El-ilmam-u Bil-Alam Fima Ceret Bih-il Ahkam (ibni Kasim en.Nüveyri), C.4, S.24-32-40-41.)...(Cevahirul Ahbari Vel-Asar, C.2, S.192)
Elmali Ali e-mail: elmaliali1981@gmail.com
Twitter adresim : @RUHUAZAM2012
Facebook adresim: http://www.facebook.com/elmali.ali
Twitter adresim : @RUHUAZAM2012
Facebook adresim: http://www.facebook.com/elmali.ali
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder