7 Nisan 2013 Pazar

2120 Yilina Kadar olan Ruhu-Zülkarneyn


        2120 Yilina Kadar olan Ruhu-Zülkarneyn

Medine döneminde inmiştir.8 âyettir.Zilzâl,sarsıntı,deprem demektir...

                             Zilzsal Suresi Türkce Meali
Yeryüzü kendine has bir sarsıntıya (KIYAMET)uğratıldığı,içindekileri (Yecüc ve Mecüc) dışarıya çıkarıp attığı ve insan,"Ona ne oluyor?"dediği zaman,
İşte o gün(Vahyedilen),yer,kendi haberlerini anlatır.
Çünkü Rabbin ona (öyle) vahyetmiştir.
O gün insanlar amellerinin kendilerine gösterilmesi için bölük bölük kabirlerinden çıkacaklardır(Son SUR”a üflenis).
Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse onun mükafatını görecektir.
Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse onun cezasını görecektir.(KIYAMET NOKTASI)

Zülkarneyun Alemler varolusundan beri konusulan bir Efsanemi yoksa gercekten Zülkarneyin varmi?

ZüL manasi= ZELiL yani Arapca kelimesi olarak ZiLZAL olarak gecer
KARNUN= ASiR olarak Arapcada vurgulanmakta
ZüLKARNEYN=Bi diger manasi iki boynuzlu demektir
KURAN-i-KERiM“de=Bi Sahis ve Peygamber manasi tasiyor
KURAN-i-KERiM“de=Toplamda 6 Ayette gecer
ZULKARNEYN=Kehf Suresinde Gizlidir

Kuran-i-Kerim icinde okudugumuz Kehf Suresinde ufak bi isaret vardir Hz.Muhammd s.a.v sorular icerisinde manalar vardirki Insanoglu bunu ne anlayabilmis nede cözebilmis degil,fakat biz size bu yolda hem isik hem rehberlik olarak Zulkarneyn gercek boyutlarda kim ve nasil biri oldugunu cözümleyecez Insallah.Bakalim Kehf Suresi bizi nerelere kadar sürükleyecektir,rivayetlere baktigimiz vakit Kehf Suresinde“ki Ayette deginilen konu rivayete göre ise bu soruyu Mekke müsrikleri sormustur. Yahudilerin: (”Sen bize hep bizden ögrendigin Hz.Musa a.s,Hz.Ibrahim a.s ve Hz.Adem’den haber veriyorsun.Tevratta tek bir yerde bildirilen bir peygamber’den bildir” demeleri üzerine Peygamberimiz : « Bu kisi Zülkarneyn’dir» buyurmus ve bu âyet Kehf MAGARA manasi ile Harf Sayisi 6425 oldugu ve bu rakami ALLAH c.c 66 ebced rakami ile bölüp Hesab edersek 1997 Tarihi Yil olarak tekabul ediyor ve 110 Ayettir 2011 Yilina Hizmet veriyor Insanlarin BASiRET ve KALB GöZüN harekete gecmesi ile inmistir ayrica Avrupa ülkelerin Kriz dönemi ve Israil ülkesi ile Amerika Devletin büyük bi felaket icinde olacaginida aciklayabiliriz ve yalanlar-fitneler-ölümler-sel felaketleri ve deprem ile zelzele Ahir vaktin baslangici olarak görülebilir.Fakat Kehf Suresinde 8.Ayetinde bi gizemli noktaya göz atmanda gecmek mümkün degil (Biz,elbette (zamanı gelince) yeryüzündeki her şeyi bir kuru toprak haline (KIYAMETI) getireceğiz.) manasi bize hemen ZüLKARNEYN yine zuhur edecegini isaret ediyor,bizim derinlere kadar girdigimiz vakit Kehf Suresinde Ashab-i Kehf ve Ashab-i Rakim iki gizemli bölge gecmekte rivayetlere göre Dag veya Magara yada Köy olarak gecer ama bize göre öyle degildir cünkü matematiksel ve ledün ilmin kavramina göre Dünya üzerindeki Deniz seviyesindeki bi Bölgeyi isaret etmekde ve bu bölge neresidir diye bakarsak cok ilginc bi nokta dikkatleri cekiyor HiMALAYA DAGLARi dünyanin en büyük ve en yüksek siradaglari olarak bilinir ve Hindistan Lehvasi ile Asya Lehvasi carpismasi ile olusmusdur ve ne ilginctirki bu carpisma devam etmekde.Bilimsel olarak her Yil 0,6 ile 0,15 arasi derece artmakta ve sicakliklar 50 Yila kadar buzul ve karlarin tamamen erimesi beklenmekte.Eger bu sistem devreye girerse tekrardan ZULKARNEYN devri ile Kiyametler kopacaktir YECüC ve MECüC saldirisi baslayacak Insanlar üzerinden Ruhsal ve Cinler saldirisi ile ama ASYA kitasina gizemli Yükseklik ve Bölge olarak Dünya üzerindeki en büyük KITA sayilir buda ISLAM Birligin Cografi yapisi demektir DECCALiYET bu bölgeyi yok etmek icin 1400 Yildir Savas ile fitne-fesat bozgunculuk yapmakta ama bi türlü basaramamakta iste burda KEHF Suresin“in Sirrlari meydana cikiyor Hz.Hizir ve Gencler diye ihtap edilen Ordular haline o bölgeyi koruyan büyük Manevi bi boyut vardir. Ehlibeyt mektebi rec’at inancına delil olarak Kur’an’dan gösterdiği birçok ayetin yanı sıra,Ehlibeyt’ten gelen ve manevi tevatür haddine ulaşan hadislere dayanmaktadır,fakat Hz.Muhammed s.a.v Peygamberimizin vefatindan sonra Islam Alemine fitne ve fesat bozguncluk sokan Gayri-Müslüman olan Emmeviler ve Sufyan taraftari hem dört büyük Halifeleri kötülemis ve dogru kaynaklari olmayan Hadisleri gercek kaynaklar ile karisdirmis ve hakimiyetini 21.Yüzyila kadar tasimisdir ancak bunu bozacak Kehf Suresindeki GENCLER ve Hz.Hizir a.s Ordusu ile Hz.Mehdi a.s olarak beklenmekte ve zuhuru gerceklesmekte Dünya tamamen kaos ile alev almisken artik Ahir zamanin giris dönemine girdigimizin büyük ispati olan Kiyamet Alametlerin cogu gerceklesmisdir.Rec’at ahiruzzamanda,(Hz. Mehdi’nin zamanı ve sonrasında) iman ve küfürde zirveye ulaşmış bazı kimselerin,bu dünyaya yeniden dönüşleri demektir,yani ZULKARNEYN ve Hz.Isa a.s gibi Görevi tamamlanmamis büyük Manevi Sahislar ve Boyutlar tamamlanmasi gereken KIYAMET sürecini KURAN-i-KERiM ilk sayfasindaki EVVEL ile son sayfasindaki AHiR  ALLAH c.c ESMAUL-HüSNA sifatlari ile vazifelere devam edecekler INSALLAH.Buarada Rec’atın hikmeti nedir?ve ne gibi KURAN Ayetleri isaret vardir bize ZULKARNEYN ve KIYAMET ile ilgili Ledün ilmin Sirrlari ile bakalim olaya.Bazı Müminlerin bu dünyaya gelerek,kendilerine veya başka muminlere zulmeden,onların hakkını çiğneyen kimselerden öbür dünyadan önce bu dünyada alınacak İlahi intikamları görüp gönülleri serinleyecek,mutlu olacaklar.Veya bazıları Hz.Mehdi’nin zamanında inerek ona ve evrensel İlahi hâkimiyetini gerçekleştirmesine yardımcı olacaklar.Veya Peygamber (Hz.Isa a.s) ve İmam (Hz.Mehdi a.s),dünyaya yeniden gelip iki cihan Günesi ve Alemlere rahmet olarak gönderilen Hz.Muhammed s.a.v’den sonra bir müddet hüküm sürecekler cünkü ALLAH c.c KURAN-i-KERiM icindeki Ayetinde bakin ne buyurmus Ahzab Suresi yani LEHV-i MAHFUZ katindaki GRUBLAR demektir ve ALLAH c.c Hükmü ile Ahdi”ni acik beyan etmekde (Ali-imran Suresi.81.Ayet Allah peygamberlerden şöyle söz almıştı:"Andolsun ki size Kitab (Hidayet) ve hikmet (ilim) verdim,sonra yanınızda bulunan (kitaplar)ı doğrulayıcı bir Uyarici geldiğinde ona muhakkak inanacak ve ona yardım edeceksiniz! Bunu kabul ettiniz mi? Ve bu hususta ağır ahdimi üzerinize aldınız mı?" demişti. Onlar: "Kabul ettik" dediler. (Allah da) dedi ki: "Öyleyse şahit olun, ben de sizinle beraber şahit olanlardanım". Burda söz aldigi Peygamberlerdeki isimler Hz.Muhammed s.a.v ve Hz.Nuh'tan,Hz.İbrahim'den,Hz.Musa'dan ve Meryem oğlu Hz.İsa'dan.Biz onlardan sapasağlam bir söz almıştık.’’diyor ALLAH c.c.Bu söz ne diyor ALLAH c.c.Ben size diyor bir elçi göndereceğim,bir tebliğci, değil mi?Bu kişi geldiğinde ona yardım edeceksiniz diyor ALLAH c.c. Yani ben size bir Mehdi göndereceğim.Bir elçi,bir Mehdi (EHLiBEYTi)göndereceğim.O size geldiğinde yardım edeceksiniz.Buna yemin ediyor musunuz diyor Allah LEHV-i MAFUZ aleminde, yani biz daha dünyaya gelmeden önce.Bütün Peygamberlerden Allah söz alıyor kendi AHDi yerine getirmek icin Alemler varolmadan herseyin düzeni Kaderi cizilmis ve Oyun sahnesi perdeleri ile oynanmaktadir. Mehdi (a.s.);Kuran’ı doğruluyor,“Kuran doğru” diyor.Kuran’a tabi oluyor.Ama Kuran getirmiyor,bir Kitap getirmiyor,ve asla kendini PEYGAMBER ilan etmiyor ve bu olayin HALK arasinda tamamen korkutma maksati ile fitne fesat yapanlarin ISLAM NURUNU söndürmek icin gayret etmeleri ve ISLAM toplumunu tamamen yolundan saptirmaya gayret icinde olduklari hakikati asla ve asla söndürmeyeceklerini KURAN-i-KERiMDE acikca ALLAH c.c bu Ayeti ile bize delil sunuyor yani ALLAH c.c kendi AHDiN“i yerine getirecek sühpesiz Insallah.Aslinda bakarsaniz ZULKARNEYN olayi bi kismi Hz.NUH a.s Peygamberin ile Tevrat icinde gecen HANOK yani Hz.NUH a.s Peygamberin Dedesi olarak geciyor bu benzerligin bi gizemli tarafi somut deliller olmadigi ve HAYALi kahraman misali olarak KITABLAR icinde gizemli kalmislar ama burda yine anlasiliyorki RUHU AZAM devamli tekabul ediyor demektir peki ZULKARNEYN kelimesi Arapçadır.ZÜ ve KARNEYN kelimelerinin birleşmesinden meydana gelmiştir.ZÜ,sahib ve malik demektir(SAHIBU-ZAMAN).KARN ise,boynuz,perçem,tepe, aman,GüNEş anlamlarına gelir.KARNEYN,karn'ın tesniyesi yani iki tanesi demektir.Buna göre ZULKARNEYN kelimesi iki boynuz sahibi şeklinde tercüme edilir ve INCIL manasindaki bi olaya göz atigimiz vakit (9Ben Yuhanna, İsa’yla ilgili acıda,O’nun hükümranlığında ve sabrında sizlerle ortak olan kardeşiniz, Tanrı Sözü’ne ve İsa’nın tanıklığına bağlılığım nedeniyle Patmos denen adadaydım. 10Rab’bin Günü* Ruh yönetiminde dalınca geldim ve gerimden BORU sesi gibi güçlü bir ses duydum.11Şöyle diyordu:“Gördüklerini kitaba yaz ve yedi kentteki kilise topluluklarına gönder:Efesos’a,İzmir’e,Bergama’ya,Tiyatira’ya (AKHiSAR),Sardis’e(Manisa'nın Salihli ilçesine bağlı Sart) bilinen tarihe göre ayrica paranin ilk basildigi yer bilinir tarih olarak, Filadelfiya’ya(ÜRDÜN-AMMAN),Laodikya’ya.”)Burdaki gizemli Sirr cikiyor meydana KEHF Suresindeki Genclerin 7 rakamli oldugunu Dünya üzerinde Hakimiyet icinde görevli olduklarini isaret ediyor Asya eyaletindeki yedi bölge topluluğuna isaret veriyor INCIL icindeki bu Ayet!Peki nedir bu GENCLER”in Sirri ve nasil gelisiyor bu Boyut Alemi bi diger manali kelim vardirki dahada derinlere alip götürüyor bizi MEKKENNA manasi Vermek veya Verildi diye mana tasiyor peki bu MEKKENNA kime neden veriliyor hangi sebebler vardir altinda buna dikkat cekelim Hz.Muhammed s.a.v efendimizin söyledigi (Ondan size bir ANI okuyacagim)Kehf Suresi.83Ayeti icindeki ANI sözü Arapca SAi diye gecer ve bu sözün manasi cok derin oldugu ispat eder Calisma,haber veren,bi yere yönetici,cemaat basi,yan yana giden manasi doludur bu görevler icinde Hz.Yusuf a.s ve ZULKARNEYN oldugunu KURAN-i-KERiM isaret veriyor cünkü Hz.Yusuf a.s Genc olarak bi yere disardan gelerek oradan Devlet Erganih uyarmak ve o Ülkenin basina Yönetici olarak HAKiM ismi ile teceliyatini YUSUF Suresi anlatmakda bize ve KURAN-i-KERiM olarak biz ilk SURELERDEN biri Yöneticiden haber vermekte ve KEHF Suresindeki (Biz onun icin yeryüzünde güc ve saltanat hazirladik ve ona herseyden bir sebep verdik.KEHF SURESi 84.ayeti) bu ayetle artik daha acik bir sekilde anliyoruzki ZULKARNEYN disardan gelen ve dünyanin belli zaman kesitinde en yetkili yönetici olarak görev yapan bir Boyut Kavramidir ve Mahlukat(VARLIK) oldugunu görüyoruz ZULKARNEYN bu dünyada halen oldugunu ve yaptigi isler ile görevleri devam etmekte ve FIL ARDI manasinda bunu bize ispat etmekte Kehf Suresi.84 Ayeti ve ayrica DüNYA boyutun arkasindan SEMAVi bi güc arkasindan bu yetki gelmekte.Bu kelime daha sonra görülecegi üzere ZULKARNEYN yaptigi iki önemli MEKKENNA ve SEBEB manalarindaki gizemlilik ayni vurgulamak YUSUF Suresinde gecmekte ve Hz.Yusuf a.s yaptigi görevler ile birebir gecmekte ama iki ayri nokta var biri INSAN digeri MAHLUKAT(Varlik) olarak gecmekte.cünkü Hz.YUSUF a.s rüyalarinda GAYB bilgisi almakta ve UYARICI olarak görevini yapmakta fakat ZULKARNEYN bir MELEK olarak algilandigi ve ALLAH Celle Celelauhu emrini yerine getirmek icin Hz.HiZiR a.s gibi görevlerini yerine getirmekte halen zaman boyutlarimizda!Yusuf Suresinde gecen en önemli nokta Hz.YUSUF a.s verilen MEKKENNA görevi vardir peki Hz.YUSUF a.s verilen bu görevin Sirri nedir (MEKKENNA onlara imkan(tasarruf hakki ve kudret)verdik) demekki burdan Hz.YUSUF a.s verilen GüC ve ADALET kudreti ALLAH c.c tarafindan verilmis ve GAYB Bilgileri ile Donatilmis durumda burdanda anlasiliyorki GAYB makami sirf bildigimi tek bi mertebe degildir.Bir baska KURAN-i-KERiM Suresinde gecen bu mana AHKAF Suresi.26 Ayeti gecmekte ama bu sefer coklu olarak vurgulanmakta (HUM ve MEKKENNA ayrica MEKKEN)sözleri vurgulanmakta bu toplum Cinler ve Ruhanilere isaret etmekde cünkü (gören,isiten,fuad(kalb ve gönül) diye isaret etmekde Hz.HiZiR a.s ordusu degil burda vurgulanan peki kimler icin söylendi AHKAF Suresi?YEMEN bölgesinde bi ismin adi olarak gecer Ahkaf Köyü ve AD Kavmine gelmisdir ve KUM bölgesi olarak zaten Ahkaf Suresinde HUM diye vurgulanmakta Arapca lugatin karsiligi KUM demektir,ayrica 21.Ayet olup ve 21.rakamin Sirri KABBALA sisteminde cok kutsal olarak YAHUDiLER icin gecer cünkü 21 Rakamin Sirri Zenginlik ve Egemenlik ile Hükümdarlik Rakami olarak sembol icine alinmisdir MASONiK ve ULiMiNATöRLER Dünyayi yöneten gücler kulandigi bi Tilsimli rakamdir ve AHKAF Suresinin basinda HA-MiM manalarina dikkat cekersek bazi olaylar cikiyor meydana HA ebcedi 8 olup H harfi HUD Peygamberini isaret etmekde ve A harfi AD kavmi demektir MiM ebcedi 40 olur M harfin MiKAiL a.s Melegin ismi I harfin IREM manasina vurmakta ve M harfin yine MEKKENNA olup yani HAKK teceli etmesi burdan meydana cikan sonuc öyle bi Boyut Alemi varki sanki hersey bi noktaya variyor RUHU AZAM gücünde bi Sirr olarak kaliyor ufak Alemde.Bu iki Sureler icinde anliyoruz hem ZULKARNEYN ve hemde Hz.YUSUF a.s sistemi ayni oldugunu fakat farkli MANEVi Boyutlardan destek verildigi ve güc dengesi yanlizca HAKK yolundan geldigini ispati oluyor cünkü ZUL harflerin manasi Arapca lugatinda GöLGE anlaminda olup Türkce lugatinda ALCALMA ve ZiLZAL etkisini vermekte Dünya Kiyameti Nuh Tufani ile AD Kavmin bi karisik senaryosunu beklemekte sanirim cünkü ZULKARNEYN büyük bi (Varlik) oldugunu ispat ediyor ayrica KURAN-i-KERiM Ayetlerinde hem zamani bilen ve gelecegi bilen bi tek ALLAH c.c oldugunu biliriz peki neden ZULKARNEYN bu görevi üstleniyor Kiyamette SURA Üfleyen ISRAFIL a.s Melege ne oldu,korkmayin tabiki ALLAH c.c kefil oldugu KURAN-i-KERiM Yüce Kitabin son görevini ISRAFiL a.s Melegine verecektir sühpesiz peki kimdir ZULKARNEYN ve HIZIR neden ortak yönleri var ve gizemli rol oynuyorlar ANKEBUT Suresinde gizemli olaylarin perde arkasi ÖRÜMCEK olarak ZULKARNEYN Sirri meydana cikiyor yavasca cünkü ZULKARNEYN iki devrin,iki vaktin,iki zamanin sahibi demektir cünkü ANKEBUT Suresi 57.Ayeti(Döndürüleceksiniz) sözü sanki ÖRÜMCEK Ag sistemli bi Boyut Aleminde yasiyoruz gibi geliyor bize ANKEBUT Suresi Sirri (Allah'dan başkasına ibadet edenlerin amellerinin ÖRÜMCEK Ağı kadar dayanıksızlığı ve amellerinin boşuna olduğu,Mü'minlerin kâfir toplum ve yönetimlerin hükmü altında yaşarken sıkıntıya uğramalarının kaçınılmaz olduğu isaret etmekde) daha eski bi rivayet olayina girersek ÖRÜMCEK manasi daha güzel sekilde izah edilecektir (Ankebût Suresi Hz.Muhammed s.a.v Peygamber'in Hicret'i sırasında Sevr Dağı'ndaki Hıra Mağarası'na Hz.Ebû Bekir ile birlikte sığındığında mağaranın kapısını anında ÖRÜMCEK ördüğünden dolayı da İslâm tarihinde ayrı bir kavram olarak geçmektedir.Mekkeli müşrikler Hz.Muhammed s.a.v Resulullah'ı öldürmek üzere Mekke'den çıkıp etrafı aradıklarında küçük bir kafilenin Hıra Mağarasına vardığını gördüler.Ve develerin izini takip ederek oraya ulaştılar.Fakat Mekkeliler Hıra Mağarası'na geldiklerinde mağara kapısının bir ÖRÜMCEK tarafından Ağla örülmüş olduğunu ve bir çift Güvercin orada kurdukları bir yuvada yumurtladıklarını görmüşlerdi.Kureyşli müşrikler bu durumda Mağarada kimsenin olabileceğine asla ihtimal vermeden geri döndüler.İşte ANKEBUT (ÖRÜMCEK) İslâm tarihine bu şekilde bir kavram olarak geçmiştir.Burda gecen bi gizemli olay daha var Hz.Mehdi a.s yine ANKEBUT Suresinde gizli oldugunu ve Kiyamet öncesi sanki Uyarici mesajler vermekte bize (Allahû Tealâ, Allah'a ulaşmayı dileyenleri mutlaka Kendisine ulaştıracağını garanti etmektedir.Kim Allah'a ulaşmayı dilerse, Allah'ın tayin ettiği(Hz.Mehdi a.s),Allah'a ulaşma (Kiyam)günü mutlaka gelecektir. O kişi (Hz.Mehdi a.s)ruhunu mutlaka ölmeden evvel Allah'ın Zat'ına ulaştıracaktır.) olaylarin ilginc noktasi sanki Hz.Hizir a.s Hz.Yusuf a.s Hz.Mehdi a.s ayni Güclere sahibler LEDüNi iLMi ve Donanimli sekilde GAYB Bilgileri verilmekte ve Maneviyat ile Sifayi güclerde vermekte ALLAH c.c tarafindan.Peki bu ÖRÜMCEK ve  ZULKARNEYN ile HIZIR ayni Boyutlardaki Varlik olabilirmi yada RUHU AZAM olarak orda ALLAH Celle Celaluhu NURU tecelimi etmisdir?

1) Rec’at nedir?

Cevap: Rec’at ahiruzzamanda, (Hz. Mehdi’nin zamanı ve sonrasında) iman ve küfürde zirveye ulaşmış bazı kimselerin, bu dünyaya yeniden dönüşleri demektir.

2) Rec’atın hikmeti nedir?

Cevap: Bazı mu’minlerin bu dünyaya gelerek, kendilerine veya başka mu’minlere zulmeden, onların hakkını çiğneyen kimselerden öbür dünyadan önce bu dünyada alınacak İlahi intikamları görüp gönülleri serinleyecek, mutlu olacaklar. Veya bazıları Hz. Mehdi’nin zamanında inerek ona ve evrensel İlahi hâkimiyetini gerçekleştirmesine yardımcı olacaklar. Veya bazı Peygamber ve İmamlar, dünyaya yeniden gelip Hz. Mehdi’den sonra bir müddet hüküm sürecekler.

3) Şia’nın rec’at inancına delil gösterdiği ayet ve hadislerden örnekler verebilir misiniz?

Cevap: Kur’an’dan bu konuda birçok ayet delil olarak zikredilmiştir ki sözü uzatmamak için bunlardan sadece bir tanesine değinmek istiyoruz:

"O gün her ümmetten ayetlerimizi yalanlayanlardan bir grup haşrederiz..." (Neml, 83) Görüldüğü gibi bu ayette her ümmetten bir grubun haşredileceği bir günden bahsediyor. Oysa biz biliyoruz ki Kıyamet gününde her kes haşr edilecektir. Zaten aynı surede birkaç ayet sonra Kıyamet ile ilgili açıklama şu şekilde yapılmıştır:

"...Sûr'a üfürüldüğü gün göklerde ve yerde bulunan kimseler, hep korku içinde kalır... Hepsi boyun bükerek O'na gelirler." (Neml, 87) Demek ki 83. ayette bahsedilen gün Kıyamet günü değildir. Aynı şekilde Kıyamet günüyle alkalı bir başka ayette şöyle buyuruyor: "O gün ... onların hepsini haşredeceğiz, hiç birini bırakmayacağız."(Kehf, 47) Bu konudaki hadisleri de dikkate aldığımızda Neml, 83’te bahsedilen günün Rec’at günü olduğunu anlıyoruz. Zaten Ehlibeyt İmamları da bu ayeti tefsir ederken aynen bu şekilde tefsir etmişlerdir.

Şimdi de hadislerden bazı örnekler:

Ehlibeyt İmamları bu olaya her şeyden önce İlahi kudret açısından yaklaşmış ve rec'at inancını, Allah Teala'nın sonsuz kudretine imanın göstergelerinden saymışlardır. Örneğin uzun bir hadiste, Emirü’l-Müminin Ali'nin (a.s), İbn-i Kevva-i Harici'nin rec'at hakkında sorduğu soruya verdiği cevabının son bölümünde, "Ey İbn-i Kevva! Allah-u Teala'nın gücünde şüphe etme." buyurduğu rivayet edilmiştir. (Biharü’l-Envar, c.53, s.74)

Yine Ebu Sabah'ın rec'atle ilgili sorusuna ise İmam Bâkır (a.s) şöyle cevap vermiştir: "Bu bir güçtür; bu gücü Kaderiler'den başkası inkâr etmez; bu gücü inkâr etme." (Biharü’l-Envar, c.53, s.71-72) İmam (a.s), Abdurrahman Kasir'e de buna benzer bir cevap vermiştir. Biharü’l- Envar, c.53, s.73-74)

Ehlibeyt İmamları yukarıda zikrettiğimiz ayeti rec'at inancının doğruluğuna delil olarak göstermişlerdir. Örneğin Ebu Basir, İmam Muhammed Bâkır'ın (a.s), "Iraklılar rec'ati inkar mı ediyorlar?" diye sorduğunu ve kendisinin, "Evet" demesi üzerine İmam'ın, "Kur'an-ı Kerim'in "O gün her ümmetten bir grubu haşredeceğiz" buyurduğunu okumamışlar mı?!" buyurduğunu rivayet eder. (Muhtasar-u Besair'id Derecat, s.25. Bihar-ul Envar -Meclisi-, c.53, s.40/6. el-İykaz'u min'el Hic'a, s.278/91. er-Rec’at -Esterabadi-, s.55/30)

Ali b. İbrahim kendi tefsirinde, Hammad'dan kendi senediyle İmam Sadık'ın (a.s) şöyle buyurduğunu nakleder: "İnsanlar "O gün her ümmetten bir grubu haşrederiz" ayeti hakkında ne diyorlar?" diye sordu. Ben, bu haşrın kıyamette olacağını söylüyorlar dedi. Bunun üzerine İmam (a.s) buyurdu ki: "Öyle değil; bu ayet (kıyametten önce) dünyaya dönüş hakkındadır; Allah kıyamette bir grubu haşredip diğerlerini bırakacak mı? Kıyamet ayeti şudur: "O gün ... onların hepsini haşredeceğiz, hiç birini bırakmayacağız."-Kehf,47- (Kummi tefsiri, c.1, s.24. Muhtasar-u Besairi’d-Derecat -Hasan b. Süleyman-, s.41. Biharü’l-Envar, c.53, s.60/49. er-Rec’at -Esterabadi- s.77-48)

İmam Bâkır'dan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Allah'ın günleri üçtür: Kâim'in -Mehdi'nin- kıyam ettiği gün, rec’at=dünyaya dönüş günü, Kıyamet günü." (el-Hısal -Saduk-, s.108-75. Meani’l-Ehbar -Saduk-, s.365-1)

Şeyh Saduk kendi senediyle Hasan b. Cehm'den, Me'mun'un, İmam Rıza'ya (s.a.a), "Ey Ebe'l Hasan! Rec’at hakkında görüşünüz nedir?" diye sorduğunda İmamın şöyle buyurduğunu rivayet eder:

"Rec’at haktır; geçmiş ümmetlerde rec’at olmuştur ve Kur'an da bunu bildirmiştir. Resulullah (s.a.a) buyurmuştur ki: Geçmiş ümmetlerde vuku bulan her şeyin tıpkısı bu ümmette de vuku bulacaktır. Evlatlarımdan olan Mehdi kıyam edince Meryem oğlu İsa yere inecek ve onun arkasında namaza duracaktır. Bilin ki İslâm garip olarak başladı ve garip olarak da dönecektir; ne mutlu gariplere!" Ya Resulullah! Sonra ne olacak? diye sorulduğunda ise o hazret, "Sonra hak, ehline dönecektir", buyurdu." (Biharü’l-Envar, c.53, s.59-45)

Yine İmam Rıza'dan (a.s) şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Kim Allah'ın birliğine... rec’at ve iki müt'aya (temettü haccı ve geçici nikaha), miraca ve kabirdeki sorgu-suale, havuza, şefaate, cennet ve cehennemin yaratılışına, sırat ve mizana, diriliş ve kıyamete, ceza-mükafat ve hesaba inanırsa, o gerçekten mümindir; böyle birisi biz Ehlibeyt'in Şialarındandır." (Hakku’l-Yakin -Seyyid Abdullah Şubber-, c.2, s.20)

Hiç yorum yok: