2120
Yilina Kadar olan Ruhu-Zülkarneyn
Medine
döneminde inmiştir.8 âyettir.Zilzâl,sarsıntı,deprem demektir...
Zilzsal Suresi
Türkce Meali
Yeryüzü kendine has bir sarsıntıya (KIYAMET)uğratıldığı,içindekileri (Yecüc
ve Mecüc) dışarıya çıkarıp attığı ve insan,"Ona ne oluyor?"dediği
zaman,
İşte o gün(Vahyedilen),yer,kendi haberlerini anlatır.
Çünkü Rabbin ona (öyle) vahyetmiştir.
O gün insanlar amellerinin kendilerine gösterilmesi için bölük bölük
kabirlerinden çıkacaklardır(Son SUR”a üflenis).
Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse onun mükafatını görecektir.
Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse onun cezasını görecektir.(KIYAMET
NOKTASI)
Zülkarneyun
Alemler varolusundan beri konusulan bir Efsanemi yoksa gercekten Zülkarneyin
varmi?
ZüL
manasi= ZELiL yani Arapca kelimesi olarak ZiLZAL olarak gecer
KARNUN=
ASiR olarak Arapcada vurgulanmakta
ZüLKARNEYN=Bi
diger manasi iki boynuzlu demektir
KURAN-i-KERiM“de=Bi
Sahis ve Peygamber manasi tasiyor
KURAN-i-KERiM“de=Toplamda
6 Ayette gecer
ZULKARNEYN=Kehf
Suresinde Gizlidir
Kuran-i-Kerim icinde okudugumuz Kehf Suresinde ufak bi isaret vardir
Hz.Muhammd s.a.v sorular icerisinde manalar vardirki Insanoglu bunu ne
anlayabilmis nede cözebilmis degil,fakat biz size bu yolda hem isik hem
rehberlik olarak Zulkarneyn gercek boyutlarda kim ve nasil biri oldugunu cözümleyecez
Insallah.Bakalim Kehf Suresi bizi nerelere kadar sürükleyecektir,rivayetlere
baktigimiz vakit Kehf Suresinde“ki Ayette deginilen konu rivayete göre ise bu
soruyu Mekke müsrikleri sormustur. Yahudilerin:
(”Sen bize hep bizden ögrendigin Hz.Musa a.s,Hz.Ibrahim a.s ve Hz.Adem’den
haber veriyorsun.Tevratta tek bir yerde bildirilen bir peygamber’den bildir”
demeleri üzerine Peygamberimiz : « Bu kisi Zülkarneyn’dir» buyurmus ve bu
âyet Kehf MAGARA manasi ile Harf Sayisi 6425 oldugu ve bu rakami ALLAH c.c 66
ebced rakami ile bölüp Hesab edersek 1997 Tarihi Yil olarak tekabul ediyor ve
110 Ayettir 2011 Yilina Hizmet veriyor Insanlarin BASiRET ve KALB GöZüN
harekete gecmesi ile inmistir ayrica Avrupa ülkelerin Kriz dönemi ve Israil
ülkesi ile Amerika Devletin büyük bi felaket icinde olacaginida aciklayabiliriz
ve yalanlar-fitneler-ölümler-sel felaketleri ve deprem ile zelzele Ahir vaktin
baslangici olarak görülebilir.Fakat Kehf Suresinde 8.Ayetinde bi gizemli
noktaya göz atmanda gecmek mümkün degil
(Biz,elbette
(zamanı gelince) yeryüzündeki her şeyi bir kuru toprak haline (KIYAMETI)
getireceğiz.) manasi bize hemen ZüLKARNEYN yine zuhur edecegini isaret
ediyor,bizim derinlere kadar girdigimiz vakit Kehf Suresinde Ashab-i Kehf ve
Ashab-i Rakim iki gizemli bölge gecmekte rivayetlere göre Dag veya Magara yada
Köy olarak gecer ama bize göre öyle degildir cünkü matematiksel ve ledün ilmin
kavramina göre Dünya üzerindeki Deniz seviyesindeki bi Bölgeyi isaret etmekde
ve bu bölge neresidir diye bakarsak cok ilginc bi nokta dikkatleri cekiyor
HiMALAYA DAGLARi dünyanin en büyük ve en yüksek siradaglari olarak bilinir ve
Hindistan Lehvasi ile Asya Lehvasi carpismasi ile olusmusdur ve ne ilginctirki
bu carpisma devam etmekde.Bilimsel olarak her Yil 0,6 ile 0,15 arasi derece artmakta
ve sicakliklar 50 Yila kadar buzul ve karlarin tamamen erimesi beklenmekte.Eger
bu sistem devreye girerse tekrardan ZULKARNEYN devri ile Kiyametler kopacaktir
YECüC ve MECüC saldirisi baslayacak Insanlar üzerinden Ruhsal ve Cinler
saldirisi ile ama ASYA kitasina gizemli Yükseklik ve Bölge olarak Dünya
üzerindeki en büyük KITA sayilir buda ISLAM Birligin Cografi yapisi demektir
DECCALiYET bu bölgeyi yok etmek icin 1400 Yildir Savas ile fitne-fesat
bozgunculuk yapmakta ama bi türlü basaramamakta iste burda KEHF Suresin“in
Sirrlari meydana cikiyor Hz.Hizir ve Gencler diye ihtap edilen Ordular haline o
bölgeyi koruyan büyük Manevi bi boyut vardir.
Ehlibeyt mektebi rec’at inancına delil olarak Kur’an’dan
gösterdiği birçok ayetin yanı sıra,Ehlibeyt’ten gelen ve manevi tevatür haddine
ulaşan hadislere dayanmaktadır,fakat Hz.Muhammed s.a.v Peygamberimizin
vefatindan sonra Islam Alemine fitne ve fesat bozguncluk sokan Gayri-Müslüman
olan Emmeviler ve Sufyan taraftari hem dört büyük Halifeleri kötülemis ve dogru
kaynaklari olmayan Hadisleri gercek kaynaklar ile karisdirmis ve hakimiyetini
21.Yüzyila kadar tasimisdir ancak bunu bozacak Kehf Suresindeki GENCLER ve
Hz.Hizir a.s Ordusu ile Hz.Mehdi a.s olarak beklenmekte ve zuhuru
gerceklesmekte Dünya tamamen kaos ile alev almisken artik Ahir zamanin giris
dönemine girdigimizin büyük ispati olan Kiyamet Alametlerin cogu
gerceklesmisdir.Rec’at ahiruzzamanda,(Hz. Mehdi’nin zamanı ve sonrasında) iman
ve küfürde zirveye ulaşmış bazı kimselerin,bu dünyaya yeniden dönüşleri
demektir,yani ZULKARNEYN ve Hz.Isa a.s gibi Görevi tamamlanmamis büyük Manevi
Sahislar ve Boyutlar tamamlanmasi gereken KIYAMET sürecini KURAN-i-KERiM ilk
sayfasindaki EVVEL ile son sayfasindaki AHiR
ALLAH c.c ESMAUL-HüSNA sifatlari ile vazifelere devam edecekler INSALLAH.Buarada
Rec’atın hikmeti nedir?ve ne gibi KURAN Ayetleri isaret vardir bize
ZULKARNEYN ve KIYAMET ile ilgili Ledün ilmin Sirrlari ile bakalim olaya.Bazı
Müminlerin bu dünyaya gelerek,kendilerine veya başka muminlere zulmeden,onların
hakkını çiğneyen kimselerden öbür dünyadan önce bu dünyada alınacak İlahi
intikamları görüp gönülleri serinleyecek,mutlu olacaklar.Veya bazıları
Hz.Mehdi’nin zamanında inerek ona ve evrensel İlahi hâkimiyetini
gerçekleştirmesine yardımcı olacaklar.Veya Peygamber (Hz.Isa a.s) ve İmam (Hz.Mehdi
a.s),dünyaya yeniden gelip iki cihan Günesi ve Alemlere rahmet olarak
gönderilen Hz.Muhammed s.a.v’den sonra bir müddet hüküm sürecekler cünkü ALLAH
c.c KURAN-i-KERiM icindeki Ayetinde bakin ne buyurmus Ahzab Suresi yani LEHV-i
MAHFUZ katindaki GRUBLAR demektir ve ALLAH c.c Hükmü ile Ahdi”ni acik beyan
etmekde (Ali-imran Suresi.81.Ayet Allah peygamberlerden
şöyle söz almıştı:"Andolsun ki size Kitab (Hidayet) ve hikmet (ilim)
verdim,sonra yanınızda bulunan (kitaplar)ı doğrulayıcı bir Uyarici geldiğinde
ona muhakkak inanacak ve ona yardım edeceksiniz! Bunu kabul ettiniz mi? Ve bu
hususta ağır ahdimi üzerinize aldınız mı?" demişti. Onlar: "Kabul
ettik" dediler. (Allah da) dedi ki: "Öyleyse şahit olun, ben de
sizinle beraber şahit olanlardanım". Burda söz aldigi Peygamberlerdeki
isimler Hz.Muhammed s.a.v ve Hz.Nuh'tan,Hz.İbrahim'den,Hz.Musa'dan
ve Meryem oğlu Hz.İsa'dan.Biz onlardan sapasağlam bir söz almıştık.’’diyor
ALLAH c.c.Bu söz ne diyor ALLAH c.c.Ben size diyor bir elçi göndereceğim,bir
tebliğci, değil mi?Bu kişi geldiğinde ona yardım edeceksiniz diyor ALLAH c.c.
Yani ben size bir Mehdi göndereceğim.Bir elçi,bir Mehdi
(EHLiBEYTi)göndereceğim.O size geldiğinde yardım edeceksiniz.Buna yemin ediyor
musunuz diyor Allah LEHV-i MAFUZ aleminde, yani biz daha dünyaya gelmeden
önce.Bütün Peygamberlerden Allah söz alıyor kendi AHDi yerine getirmek icin
Alemler varolmadan herseyin düzeni Kaderi cizilmis ve Oyun sahnesi perdeleri
ile oynanmaktadir. Mehdi (a.s.);Kuran’ı doğruluyor,“Kuran doğru” diyor.Kuran’a
tabi oluyor.Ama Kuran getirmiyor,bir Kitap getirmiyor,ve asla kendini PEYGAMBER
ilan etmiyor ve bu olayin HALK arasinda tamamen korkutma maksati ile fitne
fesat yapanlarin ISLAM NURUNU söndürmek icin gayret etmeleri ve ISLAM toplumunu
tamamen yolundan saptirmaya gayret icinde olduklari hakikati asla ve asla
söndürmeyeceklerini KURAN-i-KERiMDE acikca ALLAH c.c bu Ayeti ile bize delil
sunuyor yani ALLAH c.c kendi AHDiN“i yerine getirecek sühpesiz Insallah.Aslinda
bakarsaniz ZULKARNEYN olayi bi kismi Hz.NUH a.s Peygamberin ile Tevrat icinde
gecen HANOK yani Hz.NUH a.s Peygamberin Dedesi olarak geciyor bu benzerligin bi
gizemli tarafi somut deliller olmadigi ve HAYALi kahraman misali olarak
KITABLAR icinde gizemli kalmislar ama burda yine anlasiliyorki RUHU AZAM devamli
tekabul ediyor demektir peki
ZULKARNEYN
kelimesi Arapçadır.ZÜ ve KARNEYN kelimelerinin birleşmesinden meydana
gelmiştir.ZÜ,sahib ve malik demektir(SAHIBU-ZAMAN).KARN ise,boynuz,perçem,tepe,
aman,GüNEş anlamlarına gelir.KARNEYN,karn'ın tesniyesi yani iki tanesi
demektir.Buna göre ZULKARNEYN kelimesi iki boynuz sahibi şeklinde tercüme
edilir ve INCIL manasindaki bi olaya göz atigimiz vakit (9Ben Yuhanna, İsa’yla ilgili acıda,O’nun hükümranlığında ve
sabrında sizlerle ortak olan kardeşiniz, Tanrı Sözü’ne ve İsa’nın tanıklığına
bağlılığım nedeniyle Patmos denen adadaydım. 10Rab’bin Günü* Ruh yönetiminde dalınca geldim ve gerimden BORU
sesi gibi güçlü bir ses duydum.11Şöyle diyordu:“Gördüklerini kitaba
yaz ve yedi kentteki kilise topluluklarına gönder:Efesos’a,İzmir’e,Bergama’ya,Tiyatira’ya
(AKHiSAR),Sardis’e(Manisa'nın Salihli ilçesine bağlı Sart) bilinen tarihe göre ayrica paranin ilk
basildigi yer bilinir tarih olarak, Filadelfiya’ya(ÜRDÜN-AMMAN),Laodikya’ya.”)Burdaki
gizemli Sirr cikiyor meydana KEHF Suresindeki Genclerin 7 rakamli oldugunu
Dünya üzerinde Hakimiyet icinde görevli olduklarini isaret ediyor Asya
eyaletindeki yedi bölge topluluğuna isaret veriyor INCIL icindeki bu Ayet!Peki
nedir bu GENCLER”in Sirri ve nasil gelisiyor bu Boyut Alemi bi diger manali
kelim vardirki dahada derinlere alip götürüyor bizi MEKKENNA manasi Vermek veya
Verildi diye mana tasiyor peki bu MEKKENNA kime neden veriliyor hangi sebebler
vardir altinda buna dikkat cekelim Hz.Muhammed s.a.v efendimizin söyledigi (Ondan size bir ANI okuyacagim)Kehf
Suresi.83Ayeti icindeki ANI sözü
Arapca SAi diye gecer ve bu sözün
manasi cok derin oldugu ispat eder Calisma,haber
veren,bi yere yönetici,cemaat basi,yan yana giden manasi doludur bu
görevler icinde Hz.Yusuf a.s ve ZULKARNEYN oldugunu KURAN-i-KERiM isaret
veriyor cünkü Hz.Yusuf a.s Genc olarak bi yere disardan gelerek oradan Devlet
Erganih uyarmak ve o Ülkenin basina Yönetici olarak HAKiM ismi ile teceliyatini
YUSUF Suresi anlatmakda bize ve KURAN-i-KERiM olarak biz ilk SURELERDEN biri Yöneticiden
haber vermekte ve KEHF Suresindeki (Biz
onun icin yeryüzünde güc ve saltanat hazirladik ve ona herseyden bir sebep
verdik.KEHF SURESi 84.ayeti) bu ayetle artik daha acik bir sekilde
anliyoruzki ZULKARNEYN disardan gelen ve dünyanin belli zaman kesitinde en
yetkili yönetici olarak görev yapan bir Boyut Kavramidir ve Mahlukat(VARLIK)
oldugunu görüyoruz ZULKARNEYN bu dünyada halen oldugunu ve yaptigi isler ile
görevleri devam etmekte ve FIL ARDI manasinda bunu bize ispat etmekte Kehf
Suresi.84 Ayeti ve ayrica DüNYA boyutun arkasindan SEMAVi bi güc arkasindan bu
yetki gelmekte.Bu kelime daha sonra görülecegi üzere ZULKARNEYN yaptigi iki
önemli MEKKENNA ve SEBEB manalarindaki gizemlilik ayni vurgulamak YUSUF
Suresinde gecmekte ve Hz.Yusuf a.s yaptigi görevler ile birebir gecmekte ama
iki ayri nokta var biri INSAN digeri MAHLUKAT(Varlik) olarak gecmekte.cünkü
Hz.YUSUF a.s rüyalarinda GAYB bilgisi almakta ve UYARICI olarak görevini
yapmakta fakat ZULKARNEYN bir MELEK olarak algilandigi ve ALLAH Celle Celelauhu
emrini yerine getirmek icin Hz.HiZiR a.s gibi görevlerini yerine getirmekte
halen zaman boyutlarimizda!Yusuf Suresinde gecen en önemli nokta Hz.YUSUF a.s
verilen MEKKENNA görevi vardir peki Hz.YUSUF a.s verilen bu görevin Sirri nedir
(MEKKENNA onlara imkan(tasarruf hakki ve
kudret)verdik) demekki burdan Hz.YUSUF a.s verilen GüC ve ADALET kudreti
ALLAH c.c tarafindan verilmis ve GAYB Bilgileri ile Donatilmis durumda burdanda
anlasiliyorki GAYB makami sirf bildigimi tek bi mertebe degildir.Bir baska KURAN-i-KERiM
Suresinde gecen bu mana AHKAF Suresi.26 Ayeti gecmekte ama bu sefer coklu
olarak vurgulanmakta (HUM ve MEKKENNA ayrica MEKKEN)sözleri vurgulanmakta bu
toplum Cinler ve Ruhanilere isaret etmekde cünkü (gören,isiten,fuad(kalb ve gönül) diye isaret etmekde Hz.HiZiR a.s
ordusu degil burda vurgulanan peki kimler icin söylendi AHKAF Suresi?YEMEN
bölgesinde bi ismin adi olarak gecer Ahkaf Köyü ve AD Kavmine gelmisdir ve KUM
bölgesi olarak zaten Ahkaf Suresinde HUM diye vurgulanmakta Arapca lugatin karsiligi
KUM demektir,ayrica 21.Ayet olup ve 21.rakamin Sirri KABBALA sisteminde cok
kutsal olarak YAHUDiLER icin gecer cünkü 21 Rakamin Sirri Zenginlik ve
Egemenlik ile Hükümdarlik Rakami olarak sembol icine alinmisdir MASONiK ve
ULiMiNATöRLER Dünyayi yöneten gücler kulandigi bi Tilsimli rakamdir ve AHKAF
Suresinin basinda HA-MiM manalarina dikkat cekersek bazi olaylar cikiyor
meydana HA ebcedi 8 olup H harfi HUD Peygamberini isaret etmekde ve A harfi AD
kavmi demektir MiM ebcedi 40 olur M harfin MiKAiL a.s Melegin ismi I harfin
IREM manasina vurmakta ve M harfin yine MEKKENNA olup yani HAKK teceli etmesi burdan
meydana cikan sonuc öyle bi Boyut Alemi varki sanki hersey bi noktaya variyor
RUHU AZAM gücünde bi Sirr olarak kaliyor ufak Alemde.Bu iki Sureler icinde
anliyoruz hem ZULKARNEYN ve hemde Hz.YUSUF a.s sistemi ayni oldugunu fakat
farkli MANEVi Boyutlardan destek verildigi ve güc dengesi yanlizca HAKK
yolundan geldigini ispati oluyor cünkü ZUL harflerin manasi Arapca lugatinda
GöLGE anlaminda olup Türkce lugatinda ALCALMA ve ZiLZAL etkisini vermekte Dünya
Kiyameti Nuh Tufani ile AD Kavmin bi karisik senaryosunu beklemekte sanirim
cünkü ZULKARNEYN büyük bi (Varlik) oldugunu ispat ediyor ayrica KURAN-i-KERiM
Ayetlerinde hem zamani bilen ve gelecegi bilen bi tek ALLAH c.c oldugunu
biliriz peki neden ZULKARNEYN bu görevi üstleniyor Kiyamette SURA Üfleyen
ISRAFIL a.s Melege ne oldu,korkmayin tabiki ALLAH c.c kefil oldugu
KURAN-i-KERiM Yüce Kitabin son görevini ISRAFiL a.s Melegine verecektir
sühpesiz peki kimdir ZULKARNEYN ve HIZIR neden ortak yönleri var ve gizemli rol
oynuyorlar ANKEBUT Suresinde gizemli olaylarin perde arkasi ÖRÜMCEK olarak
ZULKARNEYN Sirri meydana cikiyor yavasca cünkü ZULKARNEYN iki devrin,iki
vaktin,iki zamanin sahibi demektir cünkü ANKEBUT Suresi
57.Ayeti(Döndürüleceksiniz) sözü sanki ÖRÜMCEK Ag sistemli bi Boyut Aleminde
yasiyoruz gibi geliyor bize ANKEBUT Suresi Sirri (Allah'dan başkasına ibadet
edenlerin amellerinin ÖRÜMCEK Ağı kadar dayanıksızlığı ve amellerinin boşuna
olduğu,Mü'minlerin kâfir toplum ve yönetimlerin hükmü altında yaşarken
sıkıntıya uğramalarının kaçınılmaz olduğu isaret etmekde) daha eski bi rivayet
olayina girersek ÖRÜMCEK manasi daha güzel sekilde izah edilecektir (Ankebût
Suresi Hz.Muhammed s.a.v Peygamber'in Hicret'i sırasında Sevr Dağı'ndaki Hıra
Mağarası'na Hz.Ebû Bekir ile birlikte sığındığında mağaranın kapısını anında ÖRÜMCEK
ördüğünden dolayı da İslâm tarihinde ayrı bir kavram olarak geçmektedir.Mekkeli
müşrikler Hz.Muhammed s.a.v Resulullah'ı öldürmek üzere Mekke'den çıkıp etrafı
aradıklarında küçük bir kafilenin Hıra Mağarasına vardığını gördüler.Ve
develerin izini takip ederek oraya ulaştılar.Fakat Mekkeliler Hıra Mağarası'na
geldiklerinde mağara kapısının bir ÖRÜMCEK tarafından Ağla örülmüş olduğunu ve
bir çift Güvercin orada kurdukları bir yuvada yumurtladıklarını görmüşlerdi.Kureyşli
müşrikler bu durumda Mağarada kimsenin olabileceğine asla ihtimal vermeden geri
döndüler.İşte ANKEBUT (ÖRÜMCEK) İslâm tarihine bu şekilde bir kavram olarak geçmiştir.Burda
gecen bi gizemli olay daha var Hz.Mehdi a.s yine ANKEBUT Suresinde gizli
oldugunu ve Kiyamet öncesi sanki Uyarici mesajler vermekte bize
(Allahû Tealâ, Allah'a ulaşmayı dileyenleri
mutlaka Kendisine ulaştıracağını garanti etmektedir.Kim Allah'a ulaşmayı
dilerse, Allah'ın tayin ettiği(Hz.Mehdi a.s),Allah'a ulaşma (Kiyam)günü mutlaka
gelecektir. O kişi (Hz.Mehdi a.s)ruhunu mutlaka ölmeden evvel Allah'ın Zat'ına
ulaştıracaktır.) olaylarin ilginc noktasi sanki Hz.Hizir a.s Hz.Yusuf a.s
Hz.Mehdi a.s ayni Güclere sahibler LEDüNi iLMi ve Donanimli sekilde GAYB
Bilgileri verilmekte ve Maneviyat ile Sifayi güclerde vermekte ALLAH c.c
tarafindan.Peki bu ÖRÜMCEK ve ZULKARNEYN
ile HIZIR ayni Boyutlardaki Varlik olabilirmi yada RUHU AZAM olarak orda ALLAH
Celle Celaluhu NURU tecelimi etmisdir?
1) Rec’at nedir?
Cevap: Rec’at ahiruzzamanda, (Hz.
Mehdi’nin zamanı ve sonrasında) iman ve küfürde zirveye ulaşmış bazı
kimselerin, bu dünyaya yeniden dönüşleri demektir.
2) Rec’atın hikmeti nedir?
Cevap: Bazı mu’minlerin bu dünyaya
gelerek, kendilerine veya başka mu’minlere zulmeden, onların hakkını çiğneyen
kimselerden öbür dünyadan önce bu dünyada alınacak İlahi intikamları görüp
gönülleri serinleyecek, mutlu olacaklar. Veya bazıları Hz. Mehdi’nin zamanında inerek
ona ve evrensel İlahi hâkimiyetini gerçekleştirmesine yardımcı olacaklar. Veya
bazı Peygamber ve İmamlar, dünyaya yeniden gelip Hz. Mehdi’den sonra bir müddet
hüküm sürecekler.
3) Şia’nın rec’at inancına delil
gösterdiği ayet ve hadislerden örnekler verebilir misiniz?
Cevap: Kur’an’dan bu konuda birçok
ayet delil olarak zikredilmiştir ki sözü uzatmamak için bunlardan sadece bir
tanesine değinmek istiyoruz:
"O gün her ümmetten ayetlerimizi yalanlayanlardan bir grup
haşrederiz..." (Neml, 83) Görüldüğü gibi bu ayette her ümmetten bir grubun
haşredileceği bir günden bahsediyor. Oysa biz biliyoruz ki Kıyamet gününde her
kes haşr edilecektir. Zaten aynı surede birkaç ayet sonra Kıyamet ile ilgili
açıklama şu şekilde yapılmıştır:
"...Sûr'a üfürüldüğü gün göklerde ve yerde bulunan kimseler, hep korku
içinde kalır... Hepsi boyun bükerek O'na gelirler." (Neml, 87) Demek ki
83. ayette bahsedilen gün Kıyamet günü değildir. Aynı şekilde Kıyamet günüyle
alkalı bir başka ayette şöyle buyuruyor: "O gün ... onların hepsini
haşredeceğiz, hiç birini bırakmayacağız."(Kehf, 47) Bu konudaki hadisleri
de dikkate aldığımızda Neml, 83’te bahsedilen günün Rec’at günü olduğunu
anlıyoruz. Zaten Ehlibeyt İmamları da bu ayeti tefsir ederken aynen bu şekilde
tefsir etmişlerdir.
Şimdi de hadislerden bazı örnekler:
Ehlibeyt İmamları bu olaya her
şeyden önce İlahi kudret açısından yaklaşmış ve rec'at inancını, Allah
Teala'nın sonsuz kudretine imanın göstergelerinden saymışlardır. Örneğin uzun
bir hadiste, Emirü’l-Müminin Ali'nin (a.s), İbn-i Kevva-i Harici'nin rec'at
hakkında sorduğu soruya verdiği cevabının son bölümünde, "Ey İbn-i Kevva!
Allah-u Teala'nın gücünde şüphe etme." buyurduğu rivayet edilmiştir.
(Biharü’l-Envar, c.53, s.74)
Yine Ebu Sabah'ın rec'atle ilgili sorusuna ise İmam Bâkır (a.s) şöyle cevap
vermiştir: "Bu bir güçtür; bu gücü Kaderiler'den başkası inkâr etmez; bu
gücü inkâr etme." (Biharü’l-Envar, c.53, s.71-72) İmam (a.s), Abdurrahman
Kasir'e de buna benzer bir cevap vermiştir. Biharü’l- Envar, c.53, s.73-74)
Ehlibeyt İmamları yukarıda zikrettiğimiz ayeti rec'at inancının doğruluğuna
delil olarak göstermişlerdir. Örneğin Ebu Basir, İmam Muhammed Bâkır'ın (a.s),
"Iraklılar rec'ati inkar mı ediyorlar?" diye sorduğunu ve kendisinin,
"Evet" demesi üzerine İmam'ın, "Kur'an-ı Kerim'in "O gün
her ümmetten bir grubu haşredeceğiz" buyurduğunu okumamışlar mı?!"
buyurduğunu rivayet eder. (Muhtasar-u Besair'id Derecat, s.25. Bihar-ul Envar
-Meclisi-, c.53, s.40/6. el-İykaz'u min'el Hic'a, s.278/91. er-Rec’at -Esterabadi-,
s.55/30)
Ali b. İbrahim kendi tefsirinde, Hammad'dan kendi senediyle İmam Sadık'ın (a.s)
şöyle buyurduğunu nakleder: "İnsanlar "O gün her ümmetten bir grubu
haşrederiz" ayeti hakkında ne diyorlar?" diye sordu. Ben, bu haşrın
kıyamette olacağını söylüyorlar dedi. Bunun üzerine İmam (a.s) buyurdu ki:
"Öyle değil; bu ayet (kıyametten önce) dünyaya dönüş hakkındadır; Allah
kıyamette bir grubu haşredip diğerlerini bırakacak mı? Kıyamet ayeti şudur:
"O gün ... onların hepsini haşredeceğiz, hiç birini bırakmayacağız."-Kehf,47-
(Kummi tefsiri, c.1, s.24. Muhtasar-u Besairi’d-Derecat -Hasan b. Süleyman-,
s.41. Biharü’l-Envar, c.53, s.60/49. er-Rec’at -Esterabadi- s.77-48)
İmam Bâkır'dan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Allah'ın günleri üçtür:
Kâim'in -Mehdi'nin- kıyam ettiği gün, rec’at=dünyaya dönüş günü, Kıyamet
günü." (el-Hısal -Saduk-, s.108-75. Meani’l-Ehbar -Saduk-, s.365-1)
Şeyh Saduk kendi senediyle Hasan
b. Cehm'den, Me'mun'un, İmam Rıza'ya (s.a.a), "Ey Ebe'l Hasan! Rec’at
hakkında görüşünüz nedir?" diye sorduğunda İmamın şöyle buyurduğunu
rivayet eder:
"Rec’at haktır; geçmiş ümmetlerde rec’at olmuştur ve Kur'an da bunu
bildirmiştir. Resulullah (s.a.a) buyurmuştur ki: Geçmiş ümmetlerde vuku bulan
her şeyin tıpkısı bu ümmette de vuku bulacaktır. Evlatlarımdan olan Mehdi kıyam
edince Meryem oğlu İsa yere inecek ve onun arkasında namaza duracaktır. Bilin
ki İslâm garip olarak başladı ve garip olarak da dönecektir; ne mutlu
gariplere!" Ya Resulullah! Sonra ne olacak? diye sorulduğunda ise o
hazret, "Sonra hak, ehline dönecektir", buyurdu."
(Biharü’l-Envar, c.53, s.59-45)
Yine İmam Rıza'dan (a.s) şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Kim Allah'ın
birliğine... rec’at ve iki müt'aya (temettü haccı ve geçici nikaha), miraca ve
kabirdeki sorgu-suale, havuza, şefaate, cennet ve cehennemin yaratılışına,
sırat ve mizana, diriliş ve kıyamete, ceza-mükafat ve hesaba inanırsa, o
gerçekten mümindir; böyle birisi biz Ehlibeyt'in Şialarındandır."
(Hakku’l-Yakin -Seyyid Abdullah Şubber-, c.2, s.20)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder